Правилник за дейността на ДГ

Отчет Стратегия 2016-2020


ДЕТСКА ГРАДИНА С.КАРАИСЕН

 

 

ОТЧЕТ

ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ

ОТ ПЛАНА ЗА ДЕЙСТВИЕ

КЪМ СТРАТЕГИЯ ЗА РАЗВИТИЕ

 НА ДЕТСКА ГРАДИНА С.КАРАИСЕН

ЗА ПЕРИОДА

2016 – 2020 ГОДИНА

 

 

 

 

 

 

 

 

Изминаха четири поредни години през които колектива, воден от основните цели и приоритети за изпълнение на Стратегията

 на ДГс.Караисен за периода 2016-2020 г., изпълни своята мисия:  да предложи в условията на разновъзрастова  група много добра подготовка на децата за училище съобразно ДОС по предучилищно образование за физическо, познавателно, езиково, социално-нравствено, личностно-творческо развитие на децата в условията на осъзнато прилагане на играта, като основен метод, подход и дейност от педагозите, екологосъобразно възпитание и мъдро ръководство на принципа на доверие и прозрачност.

През изминалите учебни години се ръководехме от основната цел: Осигуряване на качествена възпитателно-образователна услуга в ДГ с.Караисен за цялостно развитие на децата и подготовка за училище, чрез прилагане на адекватна и гъвкава програмна система съобразно променящите се специфики за всяка учебна година от висококвалифицирана, мотивирана и загрижена педагогическа общност в доминиращите условия за прилагане на игрова дейност и екологосъобразно поведение, за да се превърне в  институцията в средищен център за образователна, културна и социална дейност.

 Чрез Стратегията на Детска градина с.Караисен, колектива се стреми да усъвършенства управлението и качеството на дейността, като се направи структуриране на цялостната система на труда в него, представляващи от една страна ПРИОРИТЕТИТЕ, които целим да постигнем и  реализираме  и от друга страна - ЕЛЕМЕНТИТЕ, осигуряващи условията за реализация им.

 

 

1.ПРИОРИТЕТ

Повишаване ефективността на образователно-възпитателната работа в детската градина чрез прилаганата ПС за  холистично развитие на личността на детето.

 

Задачи

 

Дейности

 

ОТЧЕТ

1.Изработване Стратегията на ДГ и използване на съвременни методи и подходи на ПВ

 

1.Изготвяне на програмна система  за всяка учебна година от 4-годишния период със спираловидно и постъпателно въздействие

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 2.Прилагане на образователни модели в процеса на възпитание и образование, съобразно европейските ключови компетенции  и учене през целия живот.

 

 

 

 

 

 

3.Непрекъснато обогатяване игровата среда на всяка възрастова група

Педагогическият екип на Детска градина с.Караисен изработи Стратегия за развитие 2016-2020 г., която бе приета с решение № на Педагогически съвет № ……

Програмната система е неотменна част от СТРАТЕГИЯ за развитие на ДГ за периода 2016-2020 г. и реализира част от подцелите и дейностите на ценността на детската градина и глобалната цел при осигурена среда за учене чрез игра, съобразена с възрастовите особености и гарантираща цялостното развитие на детето, както и възможности за опазване на физическото и психическото му здраве. Програмната система на Детска градина с.Караисен е основен инструмент за реализиране на мисията, визията и главната цел на стратегията за развитие на институцията: Изграждане на иновационна образователна среда за достъп и равен шанс за предучилищно възпитание на всички деца.В началото на всяка учебна година от посочения период се изработи Програмна система, която бе приета от Обществения съвет и Утвърдена със Заповед на Директора.

 Основен подход за реализиране на образователните и възпитателните задачи и овладяване на ключовите компетентности  е играта. „Предучилищното образование се осъществява при осигурена среда за учене чрез игра…“, чл.3 от Наредба №5/03.06.2016 г. Детската игра в своеобразните и форми е автономна реалност, тя е актуалната и перспективна връзка на детето с външната реалност- света на възрастните. Чрез играта детето опознава света и усвоява опит, действа активно от субективно – ролева позиция, съобразно своите потребности.

С помощта на дарители се обогати игровата среда с кухненска мебел, оборудване на детска кухня, играчки и различни видове дидактически игри и пособия.Педагогическият персонал изготвя дидактични игри и необходимите материали към тях.

 

2.Усъвършенстване  процесите  на  планиране,  организиране  и  провеждане  на  съдържателен педагогически процес

 1.Използване на индивидуално-диференциран подход за работа в разновъзрастова група

 2. Адаптиране плановете на групата към индивидуалните особености на децата.

 3. Проследяване резултатите от педагогическото взаимодействие по образователни направления; общо за детската група; по отношение на всяко дете;

Съобразяване на образователния процес с индивидуалните особености на децата и акцентиране на педагогическото взаимодействие с оформилите се подгрупи

 Планирането на образователната дейност е съобразено с очакваните резултати за ПГ 6 г.деца, ПГ 5 г.деца и група на децата от 2 до 4 г.възраст

 Проследяваме постиженията на децата в усвояването на знания, умения и компетентности.

 На базата на диагностичните резултати да се планират предстоящите дейности по образователни направления

 

3.Обогатяване системата на диагностиката като задължителна практика. Създаване на набор от апробирани тестове за всяка група.

 

 

1.Стандартизиран тест за установяване на училищната готовност в ПГ

 

2.Използване на средствата за диагностика и анализ на резултатите от възпитателно-образователния процес :            

•Текущо: чрез  ситуации, по отделните образователни направления.

•На  принципа “вход-изход”:  за  сравняване и оценяване на резултатите от направленията, осъществявани през съответна учебна година.

 

3.Отразяване на постиженията на детето в портфолио

В края на всяка учебна година педагогическите специалисти, чрез Стандартизирания тест установяваха готовността на децата за училище.В издадените удостоверения за завършена подготвителна група се отразяваше нивото  и и необходимостта от обща подкрепа за всяко дете, при което са констатираха дефицити

 

Системно , чрез вход-изход, текуща диагностика и педагогическо наблюдение ,диагноцистираме и проследяваме напредъка в развитието на децата по всяко образователно направление

 

 

Постиженията се отразяват и събират в индивидуалното портфолио на децата

 

4.Безпроблемна адаптация на детето в детската градина с акцент- социалната, познавателна и специална готовност на децата за училище.

 

1.Прилагане на образователна стратегия за уникалност в  групата

 на детското заведение.

 

2. Пълноценно използване на дневния режим като профилактично средство за психическо и физическо здраве.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Осъществяване на приемственост и интеграция между детската градина и училищата

 

 

 

 4. Приобщаване на децата към общочовешките и национални ценности, добродетели, култура и традиции.

 

Съобразявахме образователният процес с потребностите на децата

Съгласно Наредба за приобщаващото образование в ДГ е осигурена подкрепа за личностно развитие на децата. Издадена е заповед за определяне на координатор на Екипа за личностно развитие за децата, които са оценени със СОП.През учебната 206-2017 г. четири деца са оценени със СОП.Срокът за предоставянето на допълнителната подкрепа е до завършването и на подготвителната група.През уч.2018-2019 г. едно дете е оценено със СОП  и е включено за допълнителна подкрепа да края на предучилищна възраст.За всяко дете е сформиран Екип за подпомагане личностното развитие,включващ  необходимите специалисти  : психолог, логопед, ресурсен учител. Екипът е назначен от РЦПППО гр.Велико Търново.

Организирана е обща и допълнителна подкрепа за децата от ДГ.                   

Редуването на различните видове активност: умствена,емоционална, физическа, трудова и времето за почивка, доведоха до оптимално пълноценно физическо и психическо здраве на децата в групата.

 Акцентирахме върху овладяването на знания и умения за осъзнаването на новата социална роля на детето“Ученик“.Безпроблемната адаптация на децата в училищната среда бе един от основните моменти на взаимодействието ни с децата и учителите от първи клас на основното училище в селото до 2018 г.

 Децата от ДГ ежегодно участват   в тържества съвместно с читалищните самодейци и членовете на пенсионерския клуб на с. Карайсен .  Отбелязхме Деня на христианското семейство, съвместно с членовете на пенсионерския клуб. С песни и стихове се отбелязаха и «Ден на народните будители»  , Честване на Коледа и НГ в ДГ, поздрав към всички жители на селото за Новогодишните празници, 14 февруари- Ден на лозаря и винаря, 3-ти март-Национален празник на България. Във връзка с честването на  24май-Ден на славянската писменост и култура, децата през 2020 г. отправиха поздрав чрез видеофилм.

5. Осигуряване на задължителна

подготовка на 5-7 годишните за училище,

равнището на която да е в унисон с ДОС  за ПО.

1.Ежегодно сформиране на

подготвителна група

5г.деца

6 г.деца


2.Пълен обхват на децата, подлежащи на ПГ

На 100% е осигурена задължителната подготовка  на децата от подготвителните групи.В началото на всяко учебно година се сформира разновъзрастова група на деца от 2 до 7 г.възраст

 

Пълен обхват на децата, подлежащи на ПГ.100% от всички деца с постоянен и настоящ адрес с.Караисен, посещават ДГ

 

 

2.ПРИОРИТЕТ

Управление на ДГ  и повишаване качеството на педагогическият и административен контрол

 

Задачи

Дейност

ОТЧЕТ

 

1.Да се осъществяват демократични, хуманни и партньорски взаимоотношения на директора с работещите в ДГ, с родители и общественост 

1.Реално участие на по-голяма част от членовете на колектива в управлението на детската градина.

 

 

 

 

2. Управление на принципа на консенсуса.

 

3. Възможност за колективно обсъждане при вземане на важни решения.

 

4.Изказване на признание, договарне на  спонсориране срещу реклама награди, изписване имената на спонсорите на видно място

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Педагогическите специалисти в края на всяка учебна година, сами определят необходимата квалификационна дейност.Акцентира се върху съвременните педагогически технологии и внедряването на ИКТ в образователния процес.При отсъствието на директора се делегират права и задължения на заместващия педа.специалист.

В подготовката и създаването на ГКП и другите Планове за осъществяване на учебно –възпитателната работа участват пед.специалисти.

Направените предложения се обсъждат , съгласуват и одобряват единодушно, за да се превърнат в легитимни решения на ПС.

 

Реализирането на традиционните форми предполага наличието на кът за родители, табла, аудиовизуални средства за комуникация.

          Използваните  нетрадиционните форми за сътрудничество в индивидуален и групов вариант в ДГ с.Караисен имат за цел оптимизация на взаимодействието и повишаване педагогическата култура на родителите чрез: информация от различните направления от образователната програма, свързана с изграждане на различни компетенции у децата; взаимоотношения „педагог-дете-родител”, разрешаване на проблем, резултати от съвместната дейност и общуването. За периода 2016-2020 като прилагани  нетрадиционни форми са използвани:

Ø  „Споразумение между семейството и педагогическият екип” относно позициите на възпитателните субекти, права и задължения;

Ø  Съвместни делови и ролеви игри;

Ø  Кръгла маса-дискусия;

Ø  „Оказване на признание”- насърчаване активността на родителите

 

2.Изграждането и внедряването на  ефективна система за управление

1.Осигуряване на налична информация, необходима за поддържането и управлението на процесите- анализ на вътрешна среда и външна среда

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.При изготвянето на годишния план, учителите и обслужващият персонал сами да предлагат насоките на работа, съобразно техните потребности и интереси

Изградена е ефективна система за управление, която включва всички ЗУД,Бюджет за всяка календарна година,СФУК,Вътрешни правила за работна заплата, в която са предвидени стимули за ДМС,Сайт на ДГ,Интернет достъп, разработване и участие в Национални програми и проекти,осигуряване на прозрачност и публичност на дейността и изразходените средства от бюджета и извън бюджетни разходи от дарения, спонсорство и др.Предвидени са ежегодни средства за квалификация на педагогическите специалисти.Създадена е система за външно и вътрешна квалификационна дейност.Ефективно в дейността на ДГ и изграденият Обществен съвет.Документацията на ДГ се води изрядно и се съхранява , съгласно Наредба№ 8/11.08.2016 от длъжностните лица, определени със Заповеди на Директора.

Педагогическите специалисти в края на всяка учебна година, сами определят необходимата квалификационна дейност, дефицитите в педагогическата работа и насоките за работа.Участват в изготвянето на стратегическите документи за оптимално функциониране на детското заведение.Провеждат се ефективни обучения за повишаване педагогическата компетентност.С участието на Обществения съвет се обсъждат и предлагат програмните продукти за всяка учебна година.Своевременно са подават заявки за безплатни познавателни книжки.

 

3.Съблюдаване на единството  между набелязаната програма с нейното изпълнение- ефективен, подкрепящ контрол

1.идентифицирането на проблемите

 

 

 

 

 

2.предприемане на коригиращи мерки и недопускане на прерастването им в криза.

3.Поддържане на успеха – съпоставянето на реално достигнатите резултати с планираните

Контролна дейност на педагогическия и непедагогическия персонал се реализира съгласно Плана за контролната дейност на директора за всяка учебна година.Проследява се прилагането на Програмната система, идентифицират се проблеми и пропуски и се дават насоки, които ще допринесат за оптимално реализиране на дейностите.

Предприемат се коригиращи мерки с цел своевременно отстраняване на отклоненията и недопускане прерастването им в криза.

 Поддържането на успеха реализираме чрез проследяване педагогическото взаимодействие, съгласно плана за контролната дейност и Плана за тематична проверка и  своевременна диагностика на постиженията на децата на вход в началото на учебната година  и изход в края на учебната година.Извършва се ранно оценяване на индивидуалните възможности на децата от 3 г.до 3,6 г.с цел превенция на обучителните затруднения.

 

3.ПРИОРИТЕТ

Обогатяване на  личностните и професионални компетенции на учителите, медицинският специалист и непедагогическия персонал за и поддържане на професионалното им равнище и кариерно развитие.

Задачи

Дейности

Отчет

1.Създаване  на  информационна  банка   библиотечен,  мултимедиен  фонд,  портфолиа  

 

1.Пълноценно усвояване

на

средствата за

квалификация и въвеждане на система за квалификационни кредити

 

 

2.Оптимизиране

 на  информационно-образователната среда

 

3.Предприемане на

иновации отвътре.

В ДГ има изградена схема за провеждане на вътрешна и външна квалификационна дейност и присъждането на квалификационни кредити.Споделя се резултатът от обученията и се мултиплицира добрия педагогически опит. Организира се Ден на отворените врати.

ДГ разполага с два компютъра, 1 лаптоп1, 1 мултимедия, голям екран и интерактивна дъска. Провежда се ефективна медийна политика.

Педагогическият колектив използва съвременни образователни технологии: ИКТ,Игрови технологии,Здравословни технологии,Иновоции,Технология на проектната дейност,Личностно ориентирана технология,Взаимодействие с родители и общественост.

 

2.Осигуряване условия за участие в квалификационни форми на различни равнища-квалификационни кредити

 

1.Използване възможностите за

квалификация предоставяне от

МОН по различни програми

 

2.Онлайн-курсове.

 

3. Включване на екипа в проекти.

 

 

 

 

 

 

4.Курс за помощник - възпитател

Колективът на ДГ оптимално използва възможностите за квалификация чрез представените от МОН програми.

Лична  квалификация и управленски  компетенции на директора  се удостоверяват чрез получените квалификационни кредити и сертификати/ 6 квал.кредита за периода 2016-2020/.

ДГ участва в НП „ИКТ“ (  интерактивна дъска; мултимедия)  и Проект ФВ по ПМС №129 на МС.

Колективът разработи и спечели проект на ПУДОС- зелена класна стая и детски кът за игра.

За наше най-голяма съжаление и огорчение, тъй като не отговаряме на условията и изискванията не можем да участваме в по голяма част от проектите, защото разновъзрастовата група по състав е 100%  деца с български произход.

Поради натовареността на обслужващият персонал и невъзможността за осигуряване на заместници , непедагогическият персонал не участва в курс за помощник –възпитател.

 

3.Обмяна на опит – паралелно, допълващо, циклично – по проблемни области.

 

1.Участие на учителите във

вътрешни квалификационни форми.

2.Включване в плана за

квалификация на теми по избор на

педагозите

Вътрешна квалификация обхваща 16 астрономически часа квалификационна дейност, съгласно Плана за квалификационната дейност за всяка учебна година.

Педагогическите специалисти осъществяват и самоподготовка като се включват с избрани според личните потребности и интереси курсове и лекции.Споделят се впечатления и знания в колектива и се мотивират колеги за по-пълноценно използване на възможностите за квалификаци

4.Включване на учителите в курсове за придобиване на по-високи ПКС.

 

Участие на учителите във

  външни

квалификационни форми.

 

Осъществена е квалификационна дейност от оторизирани организации и висши учебни заведения и  са получени кредити от педагогическия персонал за периода 2016-2020 г.

Няма педагогически специалист, който да е придобил по високо ПКС.

 5.Включване в обучителни програми.

 

Национални,регионални,

общински

Извън-институционална дейност се провежда по план за квалификация на РУО и организиране по договаряне с обучителни организации на теми,представляващи интерес от педагогическата колегия

 

 

 

4.ПРИОРИТЕТ

Привличане и приобщаване на родители и  общественост за активно участие в решаване на  проблемите на детската градина; работа на  Обществения съвет като орган, подпомагащ ПВ в детската градина.

 

Задачи

Дейност

Отчет

 

1.Взаимодей

ствие

 ДГ- родители

 

1.Прилагане на различни традиционни форми

на сътрудничество:

индивидуални, групови, колективни

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Използване на нетрадиционни форми за сътрудничество:

 

1.Традиционни форми за сътрудничество с родителите:

            * индивидуални :

1.посещения по домовете;

2.беседи

3. консултации и поръчения в процеса на системната връзка между учители и родители; 4.кореспонденция

            *групови:

1.беседи,

2.консултации,

3.дискусии,

4.изложби

/Организират в зависимост от предпочитанията на родителите и общността, по проблемите в развитието на децата (физиологични, психически, социални). Целта е повишаване равнището на груповата и индивидуалната компетенция относно дискутирания общ проблем,развитие на комуникативните умения и навици;

            * колективни:

1.      родителски събрания,

2.срещи,

3. консултации,

4.лектории,

5.дискусии,

6.открити дни в детската градина,

7 празници, развлечения,  

 

Нетрадиционни форми:

Споразумение между семейството и педагогическият екип”,

„Стая на семейството”,            „Оказване на признание”,реално участие на родителите в проекти и  програми на регионално, национално равнище

 

 

2.Взаимодейст

вие  ДГ- институции

 

1.Сътрудничество и партньорство с НУ

 

2.Сътрудничество и партньорство с читалище

 

3.Сътрудничество и партньорство с Пенсионерски клуб

 

 

Децата от ДГ активно участват   в тържества съвместно с читалищните самодейци и членовете на пенсионерския клуб на с. Карайсен .  Отбелязваме заедно Деня на христианското семейство, съвместно с членовете на пенсионерския клуб. С песни и стихове се отбелязаха и «Ден на народните будители»  , Честване на Коледа и НГ в ДГ, поздрав към всички жители на селото за Новогодишните празници, 14 февруари- Ден на лозаря и винаря, 3-ти март-Национален празник на България. Във връзка с честването на  24май-Ден на славянската писменост и култура, децата всяка година участват с празнична програма, а през 2020 г.в ситуация на КОВИД, отправиха поздрав чрез видеофилм. В ДГ съвместно с родителите са проведени и тържествата –«Детска градина, здравей»-откриване на учебната година,Тържество за Коледа и НГ , Баба Марта- на гости в пенсионерския клуб, 1-юни-Ден на детето и връчване на удостоверенията за завършена ПГ. Във връзка с мероприятията , свързани с Националната седмица на четенето се проведоха следните срещи:

ü  «Любима приказка  на мама»- в пет последователни дни, в сутрешния прием, родители четяха на децата любима приказка от тяхното детсво.

ü  Кметът на с.Караисен Стефан Николов, чете на децата своята любима приказка.

ü  «Кът на детската книжка»- подреждане на библиотечен кът от детски книжки.

ü  «С баба приказки четем»- спазваме традицията и децата за 4 поредна година са гости в Пенсионерския клуб.

ü  «Познай героя»- литературно развлечение в ДГ.

Във връзка с честването на годишнина от Първото сражение на четата на Х.Димитър и Ст.Караджа в караесенските лозя, децата от ДГ ежегодно участват в поход до паметника на четата в  местността «Вехтите лозя» и се включват в програмата чрез стихове и песни.

3.Създаване на  обществен съвет чрез организиране  на условия за активни и демократично функциониращи

общности в детската градина

 

Избор на родителска среща на Общественият съвет като орган за подпомагане на развитието на детската градина и

училището и за граждански контрол на управлението им.

В ДГ има създаден Обществен съвет, който активно подпомага дейността на педагозите и децата и се включва с лично участие в инициативи и мероприятия на местно и регионално ниво.

ОС провежда  редовно заседания и упражнява засилен граждански контрол върху дейността на ДГ.

 

5.ПРИОРИТЕТ

Обогатяване и поддържане на материално-техническата база

Задачи

Дейности

Отчет

 

1.Поддържане на съвременен интериор, съобразно възрастта в занималните

 

1.Закупуване на учебни помагала,

педагогическа литература

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Композиране на елементите в образователната и възпитателна среда: кътове,ателиета

 

 

3.Нов дидактически материал и оперативни средства

 

 

 

 

 

4.Ремонтни дейности

 

За всяка учебна година на Педагогически съвет се обсъждат и предлагат избори за познавателни книжки и учебни помагала , одобрени със Заповед на Министъра На МОН.Предложенията се предлагат за обсъждане и на членовете на Обществения съвет.След тяхното одобрение се избират познавателни книжки, съобразна възрастовата особеност на разновъзрастовата група и индивидуалните интереси на децата.

От 2016 до 2018 г.ДГ работи с познавателните книжки на издателство „Слово“.За учебните 2019-20 и 2020-2021 г.ДГ работи с познавателните книжки на издателство“Бит и техника“ гр.Варна.

Педагогическа литература детските учители закупуват със собствени средства.

Игровата среда се композира съобразно кътове за игра.Оформят се кътове за конструиране, семейство, лекарски кът.

Образователната среда включва пространството пред интерактивната игра и масите за учебна дейност.

 Нов дидактически материал се закупува с помощта на спонсори и дарители. Дидактични игри се изработват от учителите, съобразно образователното съдържание на учебния материал и очакваните резултати, заложени в по отделните образователни направления.

Ремонтни дейности се реализират по план и  своевременно съобразно нуждите на сградния фонд.

Реализирани са ремонти на занималня, санитарни помещения,кухненски блок, покрив, и др.

 

2.Подновяване на дворното пространство

 

1.подновяване на морално остарели уреди

 

2.Аранжиране на цветните алеи и поддържане на тревните площи

 

3.Собствен труд

 

Ежегодно се извършва оценка на риска на уредите в двора от оторизирана фирма, сключила договор с Община Павликени.

През 2015 г.ДГ участва и спечели проект по ПУДОС. Бяха изградени зелена класна и поставени нови уреди за игра- пързалка и люлка.

Дворното пространство поддържаме с налични средства и помощта на обслужващият персонал на Кметство с.Караисен.

Аранжирането на цветните алеи е от собствен труд и с помощта на родителската общност.

 

3.Обогатяване на игровата и дидактичната база.

 

 

1.Обучение на учители за изготвяне на

проекти.

 

 

 

 


 

2.Дарителство

 

 

 

 

 

 

 

3.Спонсорство

За периода 2016-2020 не се извършиха обучения на учители за изготвяне и участие в проекти.В предложените от МОН проекти не е възможно детската градина да е бенифециент, поради изискванията в дг да се обучават деца със СОП деца от рисковите групи. Тук децата са 100% българчета и не отговоряме на изискванията.

Проект“Красотата е около нас“ по ПУДОС изготви ръководството на ДГ през 2015 и бяхме одобрениза изграждането на зелена класна стая и нови уреди за игра.

 За учебната 2018-2019 г. са  привлечени дарения и  е спазена волята на дарителите както следва:

 - дарение от г-н Владимир Владимиров на стойност 4880 лв./ пвц дограма на занималнята

- дарение от земеделска кооперация „Възраждане-92” с.Караисен на стойност 200 лв/ детски столчета/

- дарение от земеделска кооперация с.Сломер на стойност 100 лв./ детска кухня/.

Биляна Алтънова – председател на Обществения съвет спонсорира ДГ с текстилни играчки за кухненския кът

 

4.Внедряване на ИКТ процеса на ПВ

1.Нови софтуерни продукти за педагогическия персонал и за  деца от ПУВ

 

2.Хардуерни продукти:

/интерактивна дъска,

Мултимедия/

 

 Нови софтуерни продукти не са закупувани

 

По проект ИКТ е внедрена интерактивна дъска и мултимедия.

С бюджетни средства е закупено мултифинкционално устройство скенер , копир и принтер.

 

5.Изграждане на охранителна система

 

1.Проучване на охранителна техника

 

2.Избор на доставчик

Проучена е възможността за охраняване на ДГ.

В бюджетните средства не предвиждат разходни средства за охрана на сградата и тази дейност не е реализирана.

 

 

Приет с Решение № 1 от  Протокол 3 / 02.11.2020 г. на Педагогически съвет.

Няма коментари:

Публикуване на коментар