Д Е Т С К А
Г Р А Д И Н А-с.К А Р А Й С Е Н
О Б Щ И Н А П А В Л И К Е Н И
Утвърдил:
Директор: ………………
/М.Блажева/
Г О Д И Ш Е Н
КОМПЛЕКСЕН
ПЛАН
За работа на колектива при Детска
градина
c.Карайсен,Общ.Павликени
за учебната
2024 -2025 година.
Настоящият Годишен
комплексен план
за работата на Детска
градина-с.Карайсен е приет
с Решение № 4 на ПС № 1 /
15.09.2024 г.
Детската градина е призвана да участва в изграждането на
бъдещи личности. А те се формират в обществото, както на децата,така и на възрастните.
Подготовката на децата за училище е
важен етап от всеобщото основно образование- да се научим да знаем, да се
научим да правим, да се научим да живеем заедно, да се научим да бъдем.
В детската градина се
търсят и прилагат иновационни и интерактивни методи, средства, подходи,
принципи, програмна система, чрез които се създадат условия за свобода и
активност на детската личност.
В началото на учебната 2024-2025 г. в Детска градина-с.Карайсен се сформира една сборна група , която се
посещава от 17 деца. На задължително обучение 6 г.подлежат 3 деца . На задължително обучение 5г. – 3 деца
и 6 деца на 4 години. Всички деца,чиито родители са с настоящ адрес с. Карайсен и с.Сломер са обхванати в детското заведение. Заявления
за прием подадоха и родители на 4 деца от
с.Батак. Останалите 5 деца са на
възраст 2- 3г.
Преобладават добри
колегиални взаимоотношения, които са предпоставка за здрав психоклимат.
Педагогическият колектив се
състои от две детски учителки : 2 с висше педагогическо образование степен –магистър Непедагогическият персонал се състои
от 2 човека : Домакин-помощник –възпитател и готвач-прислужник-чистач.
ОСНОВНА
ЦЕЛ И
ПРИОРИТЕТИ:
1.
Поддържане на обхвата на децата в предучилищно възпитание и подготовка на
100%. •
Ефективност на
взаимодействието между институциите, имащи отношение към проблема •
Осигуряване на
необходимите условия за спазване на
изискванията за максимален брой деца и
пространство в група съгласно
здравните изисквания към детските градини •
Ефективна
контролна дейност
2. Повишаване качеството на предучилищно възпитание и
подготовката за училище в детската градина •
Програмната
система на детската градина като основен инструмент за полагане на основите
за учене през целия живот чрез осигуряване на физическото, познавателното,
езиковото, социалното, емоционалното и творческото развитие на децата за
училищна готовност и равен шанс при постъпване в първи клас •
Играта като
условие за реализиране на основната цел на предучилищното образование •
Физическата
култура за превенция на здравето •
Качествено и
ефективно използване на изкуствата като средство за възпитаване на емоционална
интелигентност и активно отношение към изкуствата •
Организация на
образователната среда съобразно изискванията на игровия подход като основен
педагогически подход •
Създаване на
условия за насърчаване на дейностите, чрез обща и допълнителна подкрепа за всяко
дете •
Активно
включване на родителите за постигане на заложените цели •
Работа по
проекти и програми
3. Укрепване на доверието към
институцията и персонала на ДГ •
Формиране на
ангажирана педагогическа общност •
Създаване на
условия за продължаваща квалификация
4.Развитие на устойчиви публично частни
партньорства |
I.ЗАДАЧИ:
1.Засилване ролята на учителя и родителя по
посока овладяване на система от достъпни правни знания , опиращи се на
Конвенцията за правата на детето, Закон за закрила на детето.
2..Поставяне на детето в центъра на
цялостната дейност и утвърждаване на игровия и хуманно-личностния подход, фактори за социално развитие на децата.
3.Създаване на условия за повишаване
на двигателната активност на децата в ДГ
4.Прилагане
на гъвкав управленски стил и динамично осигуряване на информационната среда.
5.Прилагане на
иновационните техники и технологии във възпитателно-образователната
дейност.
6.Задължителната предучилищна подготовка на децата
три години преди постъпването им в първи клас –4,
5-6г. деца.
7.Създаване условия за
привличане и задържане на децата в ДГ,100% обхват на децата подлежащи на ЗПП и
ЗОВ.
8.Качеството на подготовката на детето към новата социална позиция „ученик”
и безпроблемна адаптация в училище.
9.Оптимизиране на условията за
квалификационна дейност на работещите в системата на предучилищното възпитание
за поддържане на управленското и професионалното им равнище и кариерно
развитие.
10.Културата на общуване в
колегиалното и педагогическо взаимодействие
директор-учител-дете-родител-помощник-възпитател.
11.Повишаване ефективността на контролната дейност на директора.
Работа в екип .
12.Работещо партньорство и добра
координация с общинските администрации, областната администрация, местната
общност и други институции за успешното осъществяване на националната и
областна образователна политика.
13.Сътрудничество и координация между обществен
съвет ,родители, учители, социални партньори, държавни и общински организации,бизнес
среди за подпомагане на ВОП в ДГ.
I I.ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ:
1.Превръщане на детската градина в
място за радостни преживявания, себереализация и самопознание за детето.
2.Създаване на условия в детската
градина за позитивно изживяване на детството като самоценност/чувства на
радост,благодарност,обич,съчувствие,толерантност/.
3.Създаване на условия за подпомагане и
насърчаване на даровити и талантливи деца.Участие им в състезания,конкурси и
др.изяви.
4.Запазване на местната културна идентичност
чрез празници в детската градина и населеното място.
5.Гарантиране равен шанс на децата при
постъпването им в Първи клас.
6.Осмисляне на професията учител в
детска градина от позицията на медиатор между заобикалящия свят и детето в
процеса на самопознание и реализация.
7.Затвърдяване на вътрешното усещане и
самосъзнание у учителя в детската градина за значимостта на професията,която
упражнява и стремеж към професионално и личностно израстване.
8.Развитие на системата за кариерно
развитие на педагогическите кадри.Работеща система за дифенциране на техния
труд. Въвеждане на иновационни практики.Създаване на реални условия на
нарастване авторитета
на
учителя и повишаване на социалния му статус.
МЕСЕЦ
СЕПТЕМВРИ
Педагогически съвет |
Квалификационна дейност |
Контролна дейност |
Взаимодействие ДГ-семейство
и общественост |
Празници
и развлечения |
Финансово- Административна
дейност |
Откриване на
учебната година: 1.Насоки за
началото на уч.2024-2025г 2. Приемане :
Стратегия за
развитие на ДГ с.Караисен за периода 2024-2029 г.
Отг.Директор |
Обсъждане и избор на теми.Приемане на ПС Взаимодействие с екипа за допълнителна подкрепа |
1.Текуща
проверка-с педагогическия , с обслужващият персонал. 2. Спазване Правилника
за вътрешния ред. 3.Длъжностни
характеристики,хигиена на ДГ,периодичен инструктаж 5. Подаване на
данни в НЕИСПУО и утвърждаване на СО 2 Директор |
Работа с
родителите-родителска среща: 1. Програмна
система, правилниците на ДГ,избор на родителски актив , насоки за
взаимодействие Отг. Директор
|
Откриване на
учебната година- Тържество Отг. Директор |
Начало на учебната
2024-2025 г. 1.Проверка спазване на изискванията за хигиенизиране на сградата и
дворните площи и изпълнения предписанията на ХЕИ
2.Периодичен инструктаж за здравословни и безопасни условия на
възпитание, обучение и труд на персонала и децата
Отг. Директор |
МЕСЕЦ ОКТОМВРИ
Педагогически съвет |
Квалификационна дейност |
Контролна дейност |
Взаимодействие ДГ-семейство
и общественост |
Празници
и развлечения |
Финансово- Административна
дейност |
Запознаване
педагогическия колектив с :
|
Обсъждане и избор
на теми.Приемане на ПС Взаимодействие
с екипа за допълнителна
подкрепа Взаимодействие ДГ -училище |
Текуща проверка: 1.Проверка
готовността на учител за провеждане на ефективно педагогическо взаимодействие. 2.Входяща
диагностика на децата в групата: Проследяване
постиженията на децата и отразяване в портфолиото
|
„Общуването
родители-деца-учители във ВОП ”. Отг.Б.Димитрова |
Разходка до парка
с цел събиране на природни материали Директор; Б.Димитрова
2. „Есен златна позлати”-тържество за изпращане на
есента
Б.Димитрова |
Проверка дейността на непеда- гогическият персонал
Периодичен инструктаж за здравословни и безопасни условия на възпитание,
обучение и труд на персонала и децата
|
МЕСЕЦ НОЕМВРИ
Педагогически съвет |
Квалификационна дейност |
Контролна дейност |
Взаимодействие ДГ-семейство
и общественост |
Празници
и развлечения |
Финансово- Административна
дейност |
Иновативни форми
за педагогическо взаимодействие-проучване на литература
|
Ресурси от дигиталната раница на МОН Иновации в работа в ДГ |
Цялостна проверка Обект-децата
от групата Предмет-развитие
ценността на детската личност чрез личностно ориентиран подход
Образователни
направления:
3. Математика
|
1„Ден на християнското семейство”- празник
Отг. Б.Димитрова
|
.„Какво
знаем за будителите?”- тържество
|
1.Есенно почистване и поддържане на двора, цветни алеи и тревните площи
на парковото пространство-Пом.
Персонал 2.Проверка
складовете за хранителни продукти на домакина –текуща проверка Директор |
МЕСЕЦ ДЕКЕМВРИ
Педагогически съвет |
Квалификационна дейност |
Контролна дейност |
Взаимодействие ДГ-семейство
и общественост |
Празници
и развлечения |
Финансово- Административна
дейност |
|
Дейността по интереси- допълнителна форма за опознаване на
околния свят |
Текуща
проверка-Проверка на документацията в групата Директор |
Разговор с родителите на тема:
1.
Направи си сам и с помощта на мама и татко интерактивни игри в къщи Отг.Директор
2.Работа с
родители- Благотворителен коледен базар Отг.
Б.Димитрова |
Коледни и
Новогодишни празници-запознаване на децата с празника и ритуала,изработване
на украса за ДГ Посрещане на
празниците –„Добре дошъл Дядо Коледа!”
Б.Димитрова Директор |
Работа със
спонсори-покани за участие в Коледното тържество и почерпка за децата Разпределение на
отпуските Отг.Директор |
МЕСЕЦ ЯНУАРИ
Педагогически съвет |
Квалификационна дейност |
Контролна дейност |
Взаимодействие ДГ-семейство
и общественост |
Празници
и развлечения |
Финансово- Административна
дейност |
|
Външна
квалификация По план на РУО |
Текуща проверка: Проверка на
месечния и седмичен план и целесъобраз ното използване
на учебните помагала в ПГ 5-6г.деца Директор |
1.Работа с
родители- отчитане
възпитателно-образователния процес и постигнатите резултати/текуща
диагностика/ 2.Запознаване с традиционни зимни местни обичаи- съхраняване на бълг.
традиции в семейството |
1.Празнуване на
именни дни-по месеци |
Проверка спазване на изискванията за безопасни условия на
възпитание,обучение и труд,охрана на труда и противопожарните наредби и
предписания Директор |
МЕСЕЦ ФЕВРУАРИ
Педагогически съвет |
Квалификационна дейност |
Контролна дейност |
Взаимодействие ДГ-семейство
и общественост |
Празници
и развлечения |
Финансово- Административна
дейност |
Анализ на ПВ през първото полугодие и указания за второто полугодие Директор Отчет на решения от предходни заседания на ПС. Директор |
Добри педагогически практики в обучението
по БДП |
Текуща проверка на
документацията Директор |
Работа
с родители- Беседа с родителите и съвместна практическа дейност : Трифонов
ден „Млад лозар“- взаимодействия с родители и деца Б.Димитрова |
1.Запознаване на
децата с битови и национални празници
и свързаните с тях ритуали и символи 2. „Цветя за
Левски” тържество в ДГ Директор |
Работа с
персонала-текущи въпроси, :спазване правилника за вътрешния
ред,хигиена,трудова дисциплина,предстоящи празници Директор |
МЕСЕЦ МАРТ
Педагогически съвет |
Квалификационна дейност |
Контролна дейност |
Взаимодействие ДГ-семейство
и общественост |
Празници
и развлечения |
Финансово- Административна
дейност |
|
Външна
квалификация По план на РУО |
1.Цялостна проверка: Обект-децата от
групата Предмет-
готовност на децата от ПГ за училище
Образователни направления: 1.БЕЛ 2.КТ 3.ФК
Допълнителни
форми на педагогическо взаимодействие Директор |
1.Съвместно честване на 3 март, 8 март 2„Красотата е около нас”-съвместни практически дейности Б.Димитрова |
„Баба Марта ни
закичи” Б.Димитрова Взаимодействие
ДГ-ОУ-общественост „3 март – Ден
рожден на свободата!” Директор „ Аз обичам мама!”-провеждане
тържество за 8 март Б.Димитрова „Здравей пролет”- тържество Директор |
Проверка спазване
изискванията за безопасни условия на
възпитание,обучение и труд и противопожарните наредби и предписания -периодичен
инструктаж Проверка на мед.сестраза правилно попълване и водене на документацията на всяко дете Директор |
МЕСЕЦ АПРИЛ
Педагогически съвет |
Квалификационна дейност |
Контролна дейност |
Взаимодействие ДГ-семейство
и общественост |
Празници
и развлечения |
Финансово- Административна
дейност |
Анализ на
резултатите от проведената контролна дейност на директор Анализ на
готовността на децата за постъпване в първи клас |
“Аз ще бъда ученик”- Психологическа готовност
и специална подготовка за училищно обучение на децата от ПГ |
Текуща проверка Диференцираното отразяване на образова- телните
направления в дневника и материалната
книга,съобразно смесения характер на групата
Директор
Измерване физ. дееспособност на децата – отг. Мед. сестра |
Открита практика |
1.Битови
празници-Лазаровден и Великден- Б.Димитрова 22.04.-
„Международен ден на земята” – засаждане на цветя в двора на , родители |
Проверка спазване
на изискванията за хигиенизиране на сградата и дворните площи на ДГ Директор Проверка
складовете за хранителни продукти, кухненски блок –текуща проверка Директор |
МЕСЕЦ МАЙ
Педагогически съвет |
Квалификационна дейност |
Контролна дейност |
Взаимодействие ДГ-семейство
и общественост |
Празници
и развлечения |
Финансово- Административна
дейност |
Отчет на План за
действие към Стратегия 2024-2029 през учебната 2024-2025 г. Директор Приемане на план
за работа през летния период. Директор
Отчет на решения от предходни заседания на ПС.
Отг.Директор
|
Отчет на плана на
квалификационната дейност |
Текуща проверка: Качество на подготовката на детето към новата социална позиция „ученик” и безпроблемна адаптация в училище. Изходяща Диагностика Директор |
Взаимодействие
ДГ-ОУ-общественост -24 май „И буквите са се родили”-тържество Отг.Директор |
„Аз ще бъда
ученик”-изпращане на децата от ПГ в І клас Отг. Директор Б.Димитрова Взаимодействие ДГ-
ОУ на 1 юни-„Ден на детето” Б.Димитрова 06.07.2025г-
Тържество по случай „Х.Димитър и Ст.Караджа” Отг.Директор |
Насоки и мероприятия през лятото и
разпре- деление на
отпуските Заявки за ремонтни
дейности Отг.Директор |
Няма коментари:
Публикуване на коментар