Правилник за дейността на ДГ

Стратегия за развитие на ДГ 2020-2024

            ГРАДИНА

С.КАРАИСЕН

2020- 2024

 

 

Приета с Решение № 2 Протокол № 3 /02.11.2020  на Педагогически съвет

 

 

 

Стратегията определя актуалните цели за четиригодишен период от развитието на Детска градина-с.Караисен като осигурява среда за учене чрез игра, съобразена с възрастовите особености и гарантираща цялостното развитие на детето, както и възможности за опазване на физическото и психическото му здраве

Стратегията е система от педагогически идеи и поредица от действия, които водят до нови състояния в зависимост от актуалните и бъдещите потребности на  Детска градина-

С.Караисен. Тя се опира на миналия положителен опит, начертава бъдещи действия по посока на очаквания резултат, търси вътрешни ресурси и потенциални възможности.

 

 

І. МИСИЯ

Мисията  определя  приоритетите  на  детската  градина  и  съдържа  информация  за  най-важните(значимите) аспекти и бъдещи ориентации на педагогическата работа:

         да подкрепя и вярва в потенциалните възможности на всяко дете;

         реализира адекватна програмна система, която да осигурява в условията на смесена по възраст група подготовка на децата за училище съобразно ДОС по предучилищно образование и достатъчно игрова дейност за всички деца;

         да създава благоприятна позитивна и разнообразна среда за неговото развитие;

         да мотивира учителите да реализират в най-висока степен уменията си;

         да стимулира и убеждава родителите и обществеността, че детската градина е значима и необходима среда за пълноценното развитие на детето от предучилищна възраст.

Мисията на  Детска градина с.Караисен е: Детска градина, която предлага в условията на разновъзрастова  група, много добра подготовка на децата за училище съобразно ДОС по предучилищно образование за физическо, познавателно, езиково, социално-нравствено, личностно-творческо развитие на децата в условията на осъзнато прилагане на играта, като основен метод, подход и дейност от педагозите, екологосъобразно възпитание и мъдро ръководство на принципа на доверие и прозрачност.

 

ІІ. ВИЗИЯ

 Детска градина с.Караисен да бъде:

•   Място, където детето се чувства щастливо, защитено, разбирано и подкрепяно.

•   Предпочитана среда за 2–7-годишните деца, където се гарантира тяхното умствено,

емоционално, социално, личностно и здравно-физическо развитие.

       •  Център за родители, търсещи и намиращи подкрепа, сътрудничество, педагогическа информация

       Средище на хора, които обичат децата и професиите си, поддържат квалификацията си на съвременно равнище, стремят се към висока професионална реализация и са удовлетворени от работата си.

 

ІІІ. ЦЕННОСТИ

•    Разновъзрастова група  с деца с различни познавателни, езикови естетически, социални и физически потребности и възможности за развитие

•    Допълнителни кътове и обогатяване на образователната среда за дейности и занимания по избор

•    Учителят – образец за култура на общуване в триединството учители-деца-родители

•    Привличане на родителите като помощници при реализиране на дейностите в детската градина- педагогика на сътрудничетвото

 

 

ІV. ЦЕЛ НА СТРАТЕГИЯТА

Осигуряване на качествена възпитателно-образователна услуга в ДГ с.Караисен за цялостно развитие на децата и подготовка за училище, чрез прилагане на адекватна и гъвкава програмна система съобразно променящите се специфики за всяка учебна година от висококвалифицирана, мотивирана и загрижена педагогическа общност в доминиращите условия за прилагане на игрова дейност и екологосъобразно поведение., за да се превърне в  институцията в средищен център за образователна, културна и социална дейност.

Подцели:

1. Създаване на екип за иновационен опит в детската градина за повишаване качеството на работа в цялата градина – ориентация към успех.

2. Създаване на условия и възможности за избор и включване в значими дейности, адресирани към индивидуалните потребности: на децата (кътове, материална база, дейности) и на учителите (работна среда, работно поле за изява, квалификации).

3. Иницииране на нов стил на управление за приспособяване на детската градина към постоянно  изменящата  се  среда.

4. Интегриране на децата със специални образователни потребности и на „нестандартните деца“.

5. Активизиране работата на родителската общност.

 

 

 

 

 

 

 

 

V. ЕТАПИ ПРИ РАЗРАБОТВАНЕ НА СТРАТЕГИЯТА

1. Анализ на състоянието на детската градина и външната среда

1.1 Деца

В Детска градина с.Караисен се приемат деца на възраст 2–7 години, по желание на родителите (съгласно ЗПУО ), като групата се оформя по реда на подадените молби и правилата за прием на общината. Не се допуска подбор по пол, етническа, религиозна и социална принадлежност или по друг диференциращ признак. Зачитат се Конвенцията за правата на детето, Законът за закрила на детето и Конституцията на Република България.

Силни страни

Затрудняващи моменти:

1.Децата  са  физически  и  психически  здрави  и правилно развити.

2. Няма липса на деца.

3. Осъществена е приемственост детска градина–училище.

 

1. Необходимост от помощник-възпитател

  2 .Нарастване     броя  на децата  със специални грижи

3.   Не е осигурено     здравно   обслужване   и   здравна профилактика-няма  медицински специалист.

Вътрешен потенциал:

• Стимулиране познавателната активност на всяко дете и позитивното общуване между децата.

• Намаляване напрежението, тревожността и агресивните прояви.

  • Диагностициране  на  изоставането  или  избързването  в  развитието  и  създаване  на  адекватни условия за индивидуално прогресивно развитие.

 

 

 

1.2. Кадрови ресурси

Брой на педагогическия персонал –2 души.

Възрастов състав – до 30години – 1; до 60 години – 1

Образование на педагогическия персонал – 1 магистър ПНУП, 1 учител със средно образование. Професионално квалификационна структура – директор  с ІV ПКС

Силни страни:

Затрудняващи моменти:

1. Наличие на финансови условия за материално стимулиране на учителите, прилагащи нетрадиционни или допълнителни педагогически дейности чрез Национална програма за диференцирано заплащане, Вътрешни правила и ПКС.

2. Наличие на възможности за вътрешна педагогическа квалификация.

3. Утвърдена екипност на различни равнища.

4. Осигурени здравна профилактика и мониторинг на работното място от лицензирана фирма

 

1.         Недостатъчна   възможност        за придобиване и повишавате на ПКС, поради трудности в заместването на отсъстващ учител

2. Невъзможност от  участие по НП  И европейски проекти, поради 100% български състав на децата

Вътрешен потенциал:

• Мотивиране на учителите да развиват компютърни умения и работа с мултимедия

• Популяризиране и внедряване на собствен педагогически опит и знания в практиката на цялата градина.

  • Придобитите умения и знания да станат достояние на всички участници в педагогическото взаимодействие

 

 

 

1.3. Възпитателно-образователен процес

Наличие на Стратегия, Програмна система и документация,  познавателни книжки и помагала. Изпълнение на държавните образователни изисквания.

  Прилагане на педагогически подходи, форми и методи, интерактивни и иновационни технологии , повишаващи качеството на педагогическото взаимодействие и осигуряващи  психо- емоционален комфорт на децата.

 

Силни страни:

Затрудняващи моменти:

1. Създадени са условия за „равен старт“ на всички деца.

2.   Наличие   на   възможности   за   допълнителни дейност по интереси.

3.    Популяризиране,   изява    и    презентиране    на творчеството  на  децата  –  изложби,  концерти,базари,  и др.

4.   Приобщаване   на   децата   към   националните ценности и традиции.

5. Гъвкав дневен режим, осигуряващ равностойност на трите основни дейности: игра–обучение–труд.

6.   Утвърждаване   на   личностно   ориентиран   и позитивен подход на възпитание.

6. Скрининг-тест за оценяване на ранното развитие на децата от 3 до 3,6 годишна възраст.

7.Единен инструментариум за диагностика на готовността на децата за училише-Стандартизиран тест

1. Липса на Книга за учителя за смесена група.

2.   Липса   на   апробирани,   описани   и  популяризирани    методи  за взаимодействия за смесена  детски градини

Вътрешен потенциал:

  • Овладяване принципите и методите на позитивното възпитание чрез самоподготовка, вътрешна и външна квалификация.

• Повишаване на общата квалификация на персонала (организиране на курсове, тренинги, обучение или самообучение).

  • Компетентен и критичен подбор на програми и помагала.

 

 

 

1.4. Учебно-техническа и материална база

Достатъчен сграден фонд, специално проектиран и построен за детска градина: 4 занимални – спални; обособен административен сектор, дворни площадки, съоръжения, стая за почивка на персонала, здравен кабинет, методичен кабинет.

Достатъчни  УТС  –  технически  средства,  подпомагащи  педагогическия  процес  –  компютри,

принтери, DVD.

Библиотечен фонд – периодичен печат, професионална литература, утвърдени помагала и др.

Двор за дейности на открито.

Наличие на нови уреди за игра по проект от ПУДООС.

  Наличие на биоградинка.

 

Силни страни:

 

Затрудняващи моменти:

1. Обособено помещение за занималня на разновъзрастова група

2.  Игрови  площадки  на  двора  за  всяка  група  със съоръжения..

3.   Достатъчно   количество   технически   средства,

необходими за педагогическия процес.

1. Морално остарели уреди на двора и игров материал

Вътрешен потенциал:

• Търсене на възможности за включване на нови спонсори в различните дейности.

• Мотивиране на родителите на децата за собствен труд и принос към обновяване на МТБ.

• Включване в общинската програма за ремонти и реконструкции.

• Участия в публично-частни партньорства.

 

 

1.5. Финансиране

Финансиране на детската градина – годишен бюджет на Община Павликени.

Заплатите на персонала, издръжката на медицинския кабинет и подготвителните за училище групи (учебни помагала, храна, ремонт, отопление, материали, услуги) се осигуряват от фонд „Държавни дейности“.

 Детската градина  е на делегиран бюджет.

Заплатите на учителите са обвързани с национални програми – диференцирано заплащане, кариерно развитие, външно оценяване и др.

 

Силни страни:

Затрудняващи моменти:

1. Одобрен общински бюджет  

2. Целеви средства за медицински кабинет.

3. Допълнителни средства за познавателни книжки и материали за работа с децата.

4.  Дарения  и спонсорство

5. Наличие на КТД  и  вътрешни правила за труд и работна заплата.

6. Въвеждане на системата за финансово управление и контрол

1. Липса на средства за основни ремонти,

за реконструкция на двора.

2.Недостатъчна личностна мотивация на част от     родителите  за     участие     в     благоустройството и обогатяването на материалната база.

Вътрешен потенциал:

• Мотивиране на родителите към спомоществователство.

  • Кандидатстване за включване в различни проекти и програми.

 

 

1.6. Външни фактори

Семейна общност.

Общински структури и културни институции.

  Връзки с неправителствени организации .

Силни страни:

Затрудняващи моменти:

1.   Наличие   на   допълнителни   за   спонсориране инициативи на детската градината.

2.         Включване     на     родителите     в     прекия образователно-възпитателен процес.

3. Установени са традиции в приемствеността с училища.

4.Ефективни   връзки  и контакти с неправителствени организации.

 

1. Недостатъчно е включването на родителите в образователни инициативи на детската градина.

2.Обезлюдяване на населеното място

3.Катастрофален демографски проблем

Вътрешен потенциал:

• Създаване на система за външна изява на деца и учители.

• Създаване система за обмен на информация със семейството и училището.

2. Идентификация на проблемите

2.1. Общи проблеми:

 

2.2. Специфични проблеми:

 

  Липсват средства за подновяване на материалната база

•   Намаляване децата в селото

•   Липсват методически и педагогически инсрументариум за работа в разновъзрастова група

•   Остаряла материална и дидактична база

 

•   Недостатъчна финансова осигуреност на цялостния процес в детската градина – ремонтни дейности, съвременна образователна и здравословна среда и др./ нови уреди, физкултурен салон, оборудване за физкултурен салон/

 Отглеждането и грижите за 2-7 г. деца изисква допълнителна длъжност” помощник- възпитател”.

•Недостатъчна заинтересованост  на родителската общност за проблемите на детското заведение

 

Ограничени възможности за участие в програми и проекти

За 100% български състав на децата почти не съществуват възможности за участие на ДГ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. ПРИОРИТЕТИ

 

 Чрез Стратегията на Детска градина с.Караисен колектива се стреми да усъвършенства управлението и качеството на дейността, като се направи структуриране на цялостната система на труда в него, представляващи от една страна ПРИОРИТЕТИТЕ, които целим да постигнем и  реализираме  и от друга страна - ЕЛЕМЕНТИТЕ, осигуряващи условията за реализация им.

 

1.ПРИОРИТЕТ: Повишаване ефективността на педагогическото взаимодействие и осигуряване на обща и допълнителна подкрепа на детската личност

2.ПРИОРИТЕТ: Управление на ДГ  и повишаване качеството на педагогическият и административен контрол

 3.ПРИОРИТЕТ: Обогатяване на  личностните и професионални компетенции на учителите и непедагогическия персонал за и поддържане на професионалното им равнище и кариерно развитие.

4.ПРИОРИТЕТ :Привличане и приобщаване на родители и  общественост за активно участие в решаване на  проблемите на детската градина; работа на  Обществения съвет като орган, подпомагащ ПВ в детската градина.

5.ПРИОРИТЕТ:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН

 ЗА РЕАЛИЗАЦИЯ НА СТРАТЕГИЯ 2020-2024

НА ДЕТСКА ГРАДИНА С.КАРАИСЕН

 

1.Повишаване ефективността на образователно-възпитателната работа в детската градина чрез прилаганата ПС за  холистично развитие на личността на детето

Задачи

 

Дейности

 

Очаквани резултати

Ресурси

 

Срок

 

Изпълнител

 

1.Изработване Стратегията на ДГ и използване на съвременни методи и подходи на ПВ

 

1.Изготвяне на програмна система  за всяка учебна година от 4-годишния период със спираловидно и постъпателно въздействие

 

2.Прилагане на образователни модели в процеса на възпитание и образование, съобразно европейските ключови компетенции  и учене през целия живот.

 

3.Непрекъснато обогатяване игровата среда

 

1.Реализиране на физическото, познавателно, езиково, емоционално, социално-нравствено и творческо развитие на децата в условията на доминираща игрова дейност

 

 

2.Осигуряване на условия за качествено възпитание и обучение.

 

Интелектуален и кадрови ресурс

 

4.11.

2020

 

Преди началото на учебна година.

 

Педагогически екип на ДГ

 

2.Усъвършенстване  процесите  на  планиране,  организиране  и  провеждане  на  съдържателен педагогически процес

 

1.Използване на индивидуално-диференциран подход за работа в разновъзрастова група

 

 

3. Проследяване резултатите от педагогическото взаимодействие по образователни направления; /детско портфолио/

3.На базата на диагностичните резултати да се планират предстоящите дейности по образователни направления

 

 

1.Обективност и ефективност на използваните диагностични методи, средства и подходи по отношение оценяването и проектирането на взаимодействието

 

2. Реализация на желани резултати.

 

3.Високо качество на образователно-възпитателния процес.

 

Интелектуален и кадрови ресурс

 

 

2020-2024

 

Педагогически екип на ДГ

 

3.Обогатяване системата на диагностиката като задължителна практика.

 

1.Стандартизиран тест за установяване на училищната готовност в ПГ

2.Скрининг-тест за децата на 3-3,6 г.възраст

 

3.Използване на средствата за диагностика и анализ на резултатите от възпитателно-образователния процес :            

•Текущо: чрез  ситуации, по отделните образователни направления.

•На  принципа “вход-изход”:  за  сравняване и оценяване на резултатите от направленията, осъществявани през съответна учебна година.

 

 

 

 

1.Установяване на училищна готовност

 

 

 

2.Установяване на ключови умения, знания и отношения, които произтичат от връзката между всички равнопоставени образователни направления

 

Педагогически специалисти

 

постоянен

 

Педагогически екип на ДГ

 

4.Безпроблемна адаптация на детето в детската градина с акцент- социалната, познавателна и специална готовност на децата за училище.

 

1.Прилагане на педагогически технологии за цялостно развитие на детската личност и зачитане на индивидуалните знания и способности.

 

2. Пълноценно използване на дневния режим като профилактично средство за психическо и физическо здраве.

 

3. Осъществяване на приемственост и интеграция между детската градина и училищата

 

4. Приобщаване на децата към общочовешките и национални ценности, добродетели, култура и традиции.

 

 

 

1.Овладяване в максимална степен на знания, умения и компетентности-ДОС по ПО

 

 

2.Усъвършенстване езиковото обучение на децата.

 

 

 

3.Инвестиране в човешки капитал - децата

 

Работа с деца със СОП, деца в риск

 

Финансов

Кадрови

Информационен ресурс

 

 

2020-

2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Педагогически екип на ДГ

 

5 Осигуряване на задължителна

подготовка на 5-7 годишните за училище,

равнището на която да е в унисон с ДОС  за ПО.

 

 

1.Ежегодно сформиране на

подготвителна група

5г.деца

6 г.деца

 

2.Пълен обхват на децата, подлежащи на ПГ

 

Откриване на заложбите на всяко дете и висока подготовка на всяко дете за новата му роля на ученик

 

Финансов

Кадрови

Ресурси

 

 

 

2020-2024

 

Педагогически екип на ДГ

 

 

 

2.Управление на ДГ  и повишаване качеството на педагогическият и административен контрол

Задачи

 

Дейности

 

Очаквани резултати

Ресурси

 

Срок

Изпълнител

 

1.Да се осъществяват демократични, хуманни и партньорски взаимоотношения на директора с работещите в ДГ, с родители и общественост 

 

1.Реално участие на по-голяма част от членовете на колектива в управлението на детската градина.

 

2. Управление на принципа на консенсуса.

 

3. Възможност за колективно обсъждане при вземане на важни решения.

 

4.Изказване на признание-

1.Директорът - индикатор, вдъхновител и добър организатор за постигане  на целите, гъвкавост в методите за тяхното постигане.

2.Всеотдайност, компетентност, приемственост на служителите.

3.Популяризиране на постижения

4.Стимулиране и мотивиране изяви на деца, учители, родители, общественост

 

Интелектуални, информационни, кадрови ресурси.

 

2020-2024

 

Директор Обществен съвет

 

2.Изграждането и

внедряването на  ефективна система за управление

1.Осигуряване на налична информация, необходима за поддържането и управлението на процесите- анализ на вътрешна среда и външна среда

 

2.При изготвянето на годишния план да се зачита интереса и мнението на всички участници в педагогическото взаимодействие

 

 

1.Високо ниво на предлаганата педагогическа услуга

 

 

2.Конкурентно способност  на детската градина

 

Интелектуални, информационни, кадрови ресурси

Бюджет

 

2020-2024

 

Директор

Обществен съвет

 

 

3.Съблюдаване на единството  между набелязаната програма с нейното изпълнение- ефективен, подкрепящ контрол

 

1.Идентифицирането на проблемите

 

2.Предприемане на коригиращи мерки и недопускане на прерастването им в криза.

 

3.Поддържане на успеха – съпоставянето на реално достигнатите резултати с планираните

 

Създаване на възможност за своевременно отчитане на степента на постигане на предварително определените цели (параметри в дейността на ДГ) и внасянето на съответни промени при необходимост

 

 

Интелектуални, информационни, кадрови ресурси

 

2020-2024

 

Директор

Обществен съвет

 

 

 

 

3.Обогатяване на  личностните и професионални компетенции на учителите, медицинският специалист и непедагогическия персонал за и поддържане на професионалното им равнище и кариерно развитие.

Задачи

 

Дейности

 

Очаквани резултати

Ресурси

 

Срок

Изпълнител

 

1.Създаване  на  информационна  банка   библиотечен,  мултимедиен  фонд,  портфолиа  

 

1.Пълноценно усвояване

на

средствата за

квалификация и въвеждане на система за квалификационни кредити

 

2.Оптимизиране

 на  информационно-образователната среда

 

3.Предприемане на

иновации отвътре.

 

1.Поддържане на перманентна ефективна квалификация и преквалификация на служителите

 

2. създаване на мотивирани служители - осигурени възможности за квалифициране на персонала

 

Интелектуал-ни, информационни, финансови и материално-технически, кадрови ресурси.

 

2020-2024

 

Директор,

 Учител

Пом.персонал

 

 

2.Осигуряване условия за участие в квалификационни форми на различни равнища-квалификационни кредити

 

1.Използване възможностите за

квалификация предоставяне от

МОН по различни програми

 

2.Онлайн-курсове.

 

3. Включване на екипа в проекти.

 

4.Курс за помощник - възпитател

 

 

 

1.Компетентни служители с готовност да удовлетворяват потребностите на клиентите-деца , родители 

 

2.Благоприятен социален климат.

 

3. Самооценка и чувство за собствено достойнство

 

 

Интелектуал-ни, информационни, финансови и материално-технически, кадрови ресурси.

 

постоянен

 

Директор,

 Учител,

Пом.персонал

 

3.Обмяна на опит – паралелно, допълващо, циклично – по проблемни области.

 

1.Участие на учителите във

вътрешни квалификационни форми.

 

2.Включване в плана за

квалификация на теми по избор на

педагозите

 

 

Повишаване на квалификацията и възможност за кариерно израстване

 

Информационен и кадрови ресурс

 

2020-2024

 

Директор,

 учител

 

4.Включване на учителите в курсове за придобиване на по-високи ПКС.

 

Участие на учителите във

  външни

квалификационни форми.

 

 

Повишаване на квалификацията и възможност за кариерно израстване

 

Информационен и кадрови ресурс

 

Постоянен 

 

Директор,

 учител

 

5.Включване в обучителни програми.

 

Национални,регионални,

общински

 

Самооценка и атестиране

 

Информационен и кадрови ресурс

 

 

Бюджет за квалификации

 

Директор,

 учител

 

            4.Привличане и приобщаване на родители и  общественост за активно участие в решаване на  проблемите на детската градина; работа на  Обществения съвет като орган, подпомагащ ПВ в детската градина.

Задачи

 

Дейности

 

Очаквани резултати

Ресурси

 

Срок

Изпълнител

 

1.Взаимодей

ствие

 ДГ- родители

 

1.Прилагане на различни традиционни форми

на сътрудничество:

индивидуални, групови, колективни

 

 

 

2.Използване на нетрадиционни форми за сътрудничество:

„Споразумение между семейството и педагогическият екип”,

„Стая на семейството”,            „Оказване на признание”,

реално участие на родителите в проекти, програми и др. на регионално, национално равнище;

 

1.Повишаване педагогическата култура на родителите чрез: свързана с изграждане на различни компетенции у децата; взаимоотношения „педагог-дете-родител”, разрешаване на проблем, резултати от съвместната дейност и общуването.

 

2.Обогатяване представите на родителите относно развитието на детето в предучилищна възраст, провокиране на активност за промяна във възпитателните ориентири и практическата им реализация/.

 

Интелектулни

Кадрови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Интелектулни

кадрови

 

2020-2024

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020-2024

 

Директор Родителска общност Обществен съвет

 

 

Директор Родителска общност

Обществен съвет

 

2.Взаимодейст

вие  ДГ- институции

 

 

1.Сътрудничество и партньорство с читалище

 

2.Сътрудничество и партньорство с Пенсионерски клуб

 

 

 

1. Ангажираност и отговорност на всяка от страните при подготовката и провеждането на съвместните дейности.

 

2.Осъзната е значимостта на всеки от субектите в  реалното партньорство

 

 

Интелектуален и кадрови

 

2020-2024

 

Директор Родителска общност, неправителствени организации, Училищно настоятелство

Община

 

 

3. Обществен съвет

 

 

Общественият съвет като орган за подпомагане на развитието на детската градина и

училището и за граждански контрол на управлението им.

 

1.Подпомага  развитието на детската градина упражнява  граждански контрол на управлението .

 

2.установяване на доверителни взаимоотношения в процеса на сътрудничеството

 

3.взаимна обмяна на информация и определяне на обща педагогическа стратегия спрямо конкретното дете

 

 

Родителска общност, неправителствени организации,

 

 

 2020-2024

 

Директор Родителска общност, неправителствени организации,

Община

 

 

 

5.Обогатяване и поддържане на материално-техническата база

Задачи

 

Дейности

 

Очаквани резултати

Ресурси

 

Срок

Изпълнител

 

1.Поддържане на съвременен интериор, съобразно възрастта в занималните

 

1.Закупуване на учебни помагала,

педагогическа литература

 

2.Композиране на елементите в образователната и възпитателна среда: кътове,ателиета

 

3.Нов дидактически материал и оперативни средства

 

4.Ремонтни дейности

 

 

1.Модернизиране на ВОП

 

2.Осигуряване на разнообразие на дидактични средства

 

 

3.Създаване на оптимални условия за работа  на ДГ

 

 

Общински

Бюджет

 Спонсори

Дарители

Безвъзмезден родителски и колективен труд

 

 

2020-

2024

 

 

Бюджет

 Спонсори

Дарители

родители

персонал

 

 

2.Подновяване на дворното пространство

 

1.подновяване на морално остарели уреди

 

2.Аранжиране на цветните алеи и поддържане на тревните площи

 

3.Собствен труд

 

 

Естетика,

Безопасност и сигурност

 

 бюджет –

капиталови разходи;

 

 

 

 

2024-

2024

 

Бюджет

 Спонсори

Дарители

родители

персонал

 

 

3.Обогатяване на игровата и дидактичната база.

 

 

1.Обучение на учители за изготвяне на

проекти.

 

2.Дарителство

 

3.Спонсорство

 

Материален, емоционален и интелектуален комфорт на деца и служители 

 

Финансови и материално -технически  ресурси.

 

2020-

2024

 

 

 

Община

Директор

Спонсори

Дарители

 

4.Внедряване на ИКТ процеса на ПВ

 

1.Нови софтуерни продукти за педагогическия персонал и за  деца от ПУВ

 

 

 

Модернизиране

и осъвременява

на учебната дейност

 

Финансови и материално -технически  ресурси.

 

 постоянен

 

Община

Директор

 

VII.ОСНОВАНИЯ ЗА РАЗРАБОТВАНЕ НА СТРАТЕГИЯТА НА ДГ С.КАРАИСЕН

•    Закон за предучилищно и училищно образование в сила от 01.08.2016г.;

•    Наредба №5 от 3 юни 2016г. за предучилищно образование / в сила от 01.08.2016г. Издадена от МОН, обн. ДВ. бр. 46 от 17 юни 2016г.;

•    Закон за народната просвета;

•    Правилник за прилагане закона за народната просвета /чл. 150, ал. 1, т. 1/;

•    Писмо на МОН с изх.№9105-199/20.07.2016 г.;

•    Нуждите, потребностите и спецификата на ДГ с.Караисен, община Павликени ;

•    Годишен доклад анализ;

•    Организация на дневния режим ;

•    Учебни програми и учебни помагала, изд. „Бит и техника“;                                                  

Няма коментари:

Публикуване на коментар