Правилник за дейността на ДГ

План Квалификация 2024-25 уч.г.


 

 ДЕТСКА ГРАДИНА-С.КАРАЙСЕН

ОБЩИНА ПАВЛИКЕНИ   ОБЛАСТ ВЕЛИКО ТЪРНОВО

 

                                                                                                                     

                                                  

                                             

                                            

                                                                                         Утвърдил : : …………                                                                                 

                                                                                                      / Марияна Блажева

                                                                                                Директор  ДГ /

                                                                                      

                                                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН

ЗА  КВАЛИФИКАЦИОННАТА ДЕЙНОСТ

ПРИ  ДЕТСКА ГРАДИНА-с.КАРАЙСЕН

ЗА УЧЕБНАТА  2024-2025 ГОДИНА

 

 

 

/приет с Решение № 3  на ПС по Протокол № 1 / 15.09.2024 г./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.АНАЛИЗ НА КВАЛИФИКАЦИОННАТА ДЕЙНОСТ. ОПРЕДЕЛЕНИ ДЕФИЦИТИ ОТ КВАЛИФИКАЦИЯ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ

 Съвременната детска градина, функционираща в коренно различни демократични условия, може да отговаря на изискванията за промяна само тогава, когато в нея работят добри, квалифицирани учители, директори, ръководители. Повишаването на квалификацията на учителя цели стимулиране на творческо отношение към собствения му труд, потребност от търсене и експериментиране на нови, нестандартни идеи при взаимодействието с децата, а така също и потребност от информация за новостите в педагогическата теория и практика.              

За определяне на потребностите от квалификация през учебната 2023-2024 година са използвани следните методи:

·         определяне на потребностите от квалификация от училищното ръководство, познавайки статута, потребностите и интересите на всеки преподавател

·         достигнатото ниво на квалификация;

·         наблюдение на нуждите и потребностите от квалификация на кадрите.

Квалификационната дейност е осъзната като необходимост от голяма част от педагогическия екип, който прилага съвременна методика на преподаване. Една от възможностите за самоусвършестване и по-добра методическа подготовка е споделянето на умения, методи и технологии в ВОП.

 През 2023-2024  учебна година, педагогическите специалисти участваха в обучение и курс, насочени към усъвършенстване на професионалните умения и присъждане на 2 квалификационни кредити. Планираните квалификационни дейности са успешно реализирани.

Директорът контролира организацията, координацията и изпълнението на всички дейности по квалификацията, както и процеса на прилагане на представените и обсъдени добри практики в работата на учителите. Постиженията и проблемите в работата по квалификацията се обсъждат и отчитат на заседанията на Педагогическия съвет. Квалификационната дейност следва да продължи развитието си.

Дефицитите от квалификация в детската градина:

·         Взаимовръзка ДГ-Училище

·         Дигитална раница за ДГ – образователни ресурси

Слаби страни на квалификационната дейност:

1.      Когато обученията са в учебно време и се налага повече учители да участват, трудно се осъществява заместването им.

2.      Липса на помощник на учителя

Силни страни на квалификационната дейност:

 1.Повишаване на квалификацията

 2. Избор на теми от учителите за квалификация, свързани с дефицитите.

Вътрешно-училищната квалификационна дейност се финансира от бюджета на Община Павликени и ДГ.

II.ПРИОРИТЕТИ ЗА КВАЛИФИКАЦИЯ

  1. Самоусъвършенстване чрез вътрешно-училищната система за квалификация.
  2. Създаване на условия за стриктно спазване на ДОС  в съответствие с нормативните изисквания чрез:  обучение и самообучение за по-добро равнище на владеене и прилагане на ЗПУО: Чл. 224. (1) Повишаването на квалификацията се осъществява по програми и във форми по избор на педагогическия специалист в съответствие с професионалния профил на изпълняваната длъжност, с професионалното развитие на педагогическия специалист, с резултата и препоръките от атестацията му, както и с националната, регионалната, общинската и училищната политика и (2) Повишаването на квалификацията на конкретния педагогически специалист е насочено и към напредъка на децата и учениците, както и към подобряване на образователните им резултати
  3. Оптимизиране на педагогическата дейност чрез: 
  • квалификационна дейност за актуализация на научната и методическа компетентност;
  • педагогически контрол и методически консултации
  • обмяна на добри практики в МО

 4. Изграждане на професионалното портфолио на директора и на учителя

III. ОСНОВНИ ПРИНЦИПИ И ЦЕЛИ:

  • Осигуряване на комплекса от условия за устойчиво качество във всички аспекти на образованието по предмети като част от общото модернизиране на образователния процес в училище.
  • Повишаване на педагогическата и методическата подготовка и създаване на мотивация за само развитие и самоусъвършенстване на учителите.
  • Усъвършенстване на професионалните умения, промяна и развитие на професионалните нагласи и ценности.
  • Да се създаде сред учителите нагласа за връзката на професионалното им развитие с развитието на ДГ. 

ОСНОВНИ ПРИНЦИПИ, които се спазват при провеждане на работата по квалификация:  Приемственост и последователност;  Системност;Съгласуваност; Достъпност; Адаптивност и адекватност;

ЗАДАЧИ :

1. Да се стимулират учителите към самоподготовка и усъвършенстване и към активно преподаване и обучение чрез обмяна на педагогически опит.

 2. Да се създадат условия за делова и хуманна атмосфера на откритост и гласност при постигане на успехи и неуспехи, трудности и проблеми.

3. Квалификационната дейност да съдейства за успешното усвояване на учебното съдържание по предмети.

 

 

IV.ФОРМИ НА КВАЛИФИКАЦИЯ

·         Разговор, дискусия, беседа, лекция, самообразование, самоусъвършенстване, семинари, обучения, курсове, сбирки, практикуми /открити уроци, работа с проблемни групи, делови игри и решаване на казуси /, работни срещи

V. ДЕЙНОСТИ

1.Вътрешно-квалификационна дейност

Дата на провеждане

Тема на обучението

Квалификационна форма

Участници

Целева група

Име на провеждащия квалификацията

Брой часове

м. септември

Обсъждане и избор на теми.Приемане на ПС

Разговор

Директор, учител

М.Блажева

1

м. септември

Взаимодействие с екипа за

допълнителна подкрепа

Дискусия

Директор,

родители

М.Блажева

1

м.октомври

Взаимодействие ДГ -училище

Разговор- беседа

Директор, учител,

М.Блажева

2

м.октомври

Ресурси от дигиталната раница на МОН

Лекция -дискусия

Директор ,учител

Б.Димитрова

2

 

м.ноември

Иновации в работа в ДГ

 

Дискусия

Директор, учител

М.Блажева

2

м.декември

Дейността по интереси- допълнителна форма за опознаване на околния свят

Самообразование

Практикум

Директор, учител,

родители

Б.Димитрова

2

м.февруари

  Добри педагогически практики в обучението по БДП

Открит урок

Директор, учител, родители

М.Блажева

2

м.април

“Аз ще бъда

ученик”- Психологическа готовност и специална подготовка за училищно обучение на децата от ПГ

 

Дискусия-беседа с родителите

Директор, учител,родители

М.Блажева

2

Общо

16

 

2.Извън-институционална дейност

ДАТА ЗА

ПРОВЕЖДАНЕ

 

ТЕМА

КВАЛИФИКАЦИННА ФОРМА

ЦЕЛЕВА ГРУПА

ОРГАНИЗАТОР  НА КВАЛИФИКАЦИЯТА

БРОЙ ПРИСЪДЕНИ

КРЕДИТИ

Каталог обучения

Дигитални компетентности на педагогическите специалидти

обучение

2 учители

Бит и техника

1

Каталог обучения

Съвременни дидактически технологии и ефективното им приложение в ДГ

 

Семинар- обучение

1 учители

Институт за човешки

ресурси

1

Договаряне

 

По план за калификация на РУО

Обучения

 

2 учители

Одобрени от МОН

2

 

 

VI.ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ. АНАЛИЗ И ОЦЕНКА НА ЕФЕКТИВНОСТТА:

  • Да се определят критерии и индикатори за оценка ( качествени и количествени) във връзка със спецификата на ДГ.
  • Усвояване на система от професионални компетенции, които са необходими за успешното упражняване на професията. 
  • Влияние на резултатите от обученията върху цялостната дейност

·  Подобряване работата в екип.

·  Мобилизация на родителската активност за оптимизиране на учебния процес.

·  Обмяна на добри практики в методическите обединения

VII.ФИНАНСИРАНЕ НА КВАЛИФИКАЦИОННИТЕ  ДЕЙНОСТИ

1.Годишните средства за квалификация се определят в размер на не по-малко от 1,2 %  от годишните средства за работна заплата на педагогическия персонал  и се предоставят за включване на педагогическите специалисти  в квалификационни курсове.

2.Годишният план за квалификация на екипите се съгласува и одобрява от община Павликени.

VIII.КОНТРОЛ

1. Директорът и екипът му участват в разпределянето на отговорностите по организацията и координацията на работата по квалификация;

 2. Директорът и екипът му контролират организацията, координацията и изпълнението на всички дейности по квалификация;

3. Директорът и екипът му контролират процеса на прилагане на представените и обсъдени добри практики

4. Директорът и екипът контролират регулярното обсъждане и отчитане на постиженията и проблемите в работата по квалификация на заседанията на ПС.

Няма коментари:

Публикуване на коментар