ДЕТСКА ГРАДИНА-С.КАРАЙСЕН
ОБЩИНА
ПАВЛИКЕНИ ОБЛАСТ ВЕЛИКО ТЪРНОВО
Утвърдил : : …………
/ Марияна Блажева
Директор ДГ /
ПЛАН
ЗА
КВАЛИФИКАЦИОННАТА ДЕЙНОСТ
ПРИ ДЕТСКА ГРАДИНА-с.КАРАЙСЕН
ЗА
УЧЕБНАТА 2025-2026 ГОДИНА
/приет с Решение № …… на ПС по Протокол № 1
/ 15.09.2025 г./
I.АНАЛИЗ
НА КВАЛИФИКАЦИОННАТА ДЕЙНОСТ. ОПРЕДЕЛЕНИ ДЕФИЦИТИ ОТ КВАЛИФИКАЦИЯ НА
ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ
Съвременната детска градина,
функционираща в коренно различни демократични условия, може да отговаря на
изискванията за промяна само тогава, когато в нея работят добри, квалифицирани
учители, директори, ръководители. Повишаването на квалификацията на учителя
цели стимулиране на творческо отношение към собствения му труд, потребност от
търсене и експериментиране на нови, нестандартни идеи при взаимодействието с
децата, а така също и потребност от информация за новостите в педагогическата
теория и практика.
За определяне на
потребностите от квалификация през учебната 2024-2025 година са използвани следните методи:
·
определяне на потребностите от квалификация от
училищното ръководство, познавайки статута, потребностите и интересите на всеки
преподавател
·
достигнатото ниво на квалификация;
·
наблюдение на нуждите и потребностите от
квалификация на кадрите.
Квалификационната
дейност е осъзната като необходимост от голяма част от педагогическия екип,
който прилага съвременна методика на преподаване. Една от възможностите за
самоусвършестване и по-добра методическа подготовка е споделянето на умения,
методи и технологии в ВОП.
През 2024-2025 учебна година,
педагогическите специалисти участваха
в обучение и курс, насочени към усъвършенстване на професионалните умения и
присъждане на 2 квалификационни кредити. Планираните квалификационни дейности
са успешно реализирани.
Директорът контролира
организацията, координацията и изпълнението на всички дейности по
квалификацията, както и процеса на прилагане на представените и обсъдени добри
практики в работата на учителите. Постиженията и проблемите в работата по
квалификацията се обсъждат и отчитат на заседанията на Педагогическия съвет.
Квалификационната дейност следва да продължи развитието си.
Дефицитите от квалификация
в детската градина:
·
Важността на играта в единство и противовес на технологиите“
·
Изграждане на здравни навици и култура у малките деца"
Слаби страни на квалификационната дейност:
1.
Когато обученията са в учебно време и се налага повече
учители да участват, трудно се осъществява заместването им.
2.
Липса на помощник на учителя
Силни страни на квалификационната дейност:
1.Повишаване на квалификацията
2. Избор на теми от учителите за квалификация,
свързани с дефицитите.
Вътрешно-училищната
квалификационна дейност се финансира от бюджета на Община Павликени и ДГ.
II.ПРИОРИТЕТИ
ЗА КВАЛИФИКАЦИЯ
- Самоусъвършенстване чрез вътрешно-училищната система за
квалификация.
- Създаване на условия за стриктно спазване на ДОС в съответствие с нормативните изисквания
чрез: обучение и самообучение за
по-добро равнище на владеене и прилагане на ЗПУО: Чл. 224. (1) Повишаването на квалификацията се осъществява по
програми и във форми по избор на педагогическия специалист в съответствие
с професионалния профил на изпълняваната длъжност, с професионалното
развитие на педагогическия специалист, с резултата и препоръките от
атестацията му, както и с националната, регионалната, общинската и
училищната политика и (2) Повишаването на квалификацията на конкретния
педагогически специалист е насочено и към напредъка на децата и учениците,
както и към подобряване на образователните им резултати
- Оптимизиране на педагогическата дейност чрез:
- квалификационна дейност за актуализация на научната и
методическа компетентност;
- педагогически контрол и методически консултации
- обмяна на добри практики в МО
4. Изграждане на професионалното портфолио на
директора и на учителя
III.
ОСНОВНИ ПРИНЦИПИ И ЦЕЛИ:
- Осигуряване на комплекса от условия за устойчиво качество във
всички аспекти на образованието по предмети като част от общото
модернизиране на образователния процес в училище.
- Повишаване на педагогическата и методическата подготовка и
създаване на мотивация за само развитие и самоусъвършенстване на
учителите.
- Усъвършенстване на професионалните умения, промяна и развитие
на професионалните нагласи и ценности.
- Да се създаде сред учителите нагласа за връзката на
професионалното им развитие с развитието на ДГ.
ОСНОВНИ ПРИНЦИПИ, които се спазват при
провеждане на работата по квалификация:
Приемственост и последователност;
Системност;Съгласуваност; Достъпност; Адаптивност и адекватност;
ЗАДАЧИ :
1. Да се стимулират учителите към
самоподготовка и усъвършенстване и към активно преподаване и обучение чрез
обмяна на педагогически опит.
2.
Да се създадат условия за делова и хуманна атмосфера на откритост и гласност
при постигане на успехи и неуспехи, трудности и проблеми.
3. Квалификационната дейност да съдейства
за успешното усвояване на учебното съдържание по предмети.
IV.ФОРМИ
НА КВАЛИФИКАЦИЯ
·
Разговор, дискусия, беседа, лекция, самообразование,
самоусъвършенстване, семинари, обучения, курсове, сбирки, практикуми /открити
уроци, работа с проблемни групи, делови игри и решаване на казуси /, работни
срещи
V. ДЕЙНОСТИ
1.Вътрешно-квалификационна
дейност
|
Дата на провеждане |
Тема на обучението |
Квалификационна форма |
Участници Целева група |
Име на провеждащия квалификацията |
Брой часове |
|
м. септември |
Обсъждане и избор на теми.Приемане на ПС |
Разговор |
Директор, учител |
М.Блажева |
2 |
|
м. септември |
Взаимодействие с екипа за допълнителна подкрепа |
Дискусия |
Директор, родители |
М.Блажева |
2 |
|
м.октомври |
Съвременни
тенденции в процесите на формиране и развитие на диалогична свързана реч в
ДГ. |
Разговор- беседа |
Директор, учител, |
М.Блажева |
2 |
|
м.октомври |
Педагогическо
взаимодействие на обогатяване на детския речник. |
Лекция -дискусия |
Директор ,учител |
Б.Димитрова |
2 |
|
м.ноември |
Важността на играта в единство и противовес на
технологиите |
Дискусия |
Директор, учител |
М.Блажева |
2 |
|
м.декември |
Изграждане
на здравни навици и култура у малките деца" |
Самообразование Практикум |
Директор, учител, родители |
Б.Димитрова |
2 |
|
м.февруари |
Игри и упражнения за
развитие на емоционалната интелигентност |
Открит урок |
Директор, учител, родители |
М.Блажева |
2 |
|
м.април |
“Аз ще бъда ученик”- Психологическа готовност и специална подготовка за училищно
обучение на децата от ПГ
|
Дискусия-беседа с родителите |
Директор, учител,родители |
М.Блажева |
2 |
|
Общо |
16 |
||||
2.Извън-институционална
дейност
|
ДАТА ЗА ПРОВЕЖДАНЕ |
ТЕМА |
КВАЛИФИКАЦИННА ФОРМА |
ЦЕЛЕВА ГРУПА |
ОРГАНИЗАТОР НА КВАЛИФИКАЦИЯТА |
БРОЙ ПРИСЪДЕНИ КРЕДИТИ |
|
Каталог обучения |
|
обучение |
2 учители |
РААБЕ |
2 |
|
Каталог обучения |
Развитие на дигитални компетентности
|
Семинар- обучение |
2 учители |
ОРАК |
2 |
|
Договаряне |
По план за калификация на РУО |
Обучения
|
2 учители |
Одобрени от МОН |
2 |
VI.ОЧАКВАНИ
РЕЗУЛТАТИ. АНАЛИЗ И ОЦЕНКА НА ЕФЕКТИВНОСТТА:
- Да се определят критерии и индикатори за оценка ( качествени
и количествени) във връзка със спецификата на ДГ.
- Усвояване на система от професионални компетенции, които са
необходими за успешното упражняване на професията.
- Влияние на резултатите от обученията върху цялостната дейност
· Подобряване работата в екип.
· Мобилизация на родителската активност за
оптимизиране на учебния процес.
· Обмяна на добри практики в методическите
обединения
VII.ФИНАНСИРАНЕ
НА КВАЛИФИКАЦИОННИТЕ ДЕЙНОСТИ
1.Годишните средства за
квалификация се определят в размер на не по-малко от 1,2 % от годишните средства за работна заплата на
педагогическия персонал и се предоставят
за включване на педагогическите специалисти
в квалификационни курсове.
2.Годишният план за квалификация на
екипите се съгласува и одобрява от община Павликени.
VIII.КОНТРОЛ
1. Директорът и екипът му участват в
разпределянето на отговорностите по организацията и координацията на работата
по квалификация;
2.
Директорът и екипът му контролират организацията, координацията и изпълнението
на всички дейности по квалификация;
3. Директорът и екипът му контролират
процеса на прилагане на представените и обсъдени добри практики
Няма коментари:
Публикуване на коментар